Köpvillkor
1. Allmän information Kortedala Trafikskola (organisationsnummer: 5594949629) är ansvarig för de tjänster som erbjuds och följer gällande lagstiftning, inklusive distansavtalslagen och konsumentköplagen. 2. Anmälan och bokning- Nya elever måste besöka trafikskolan personligen för att anmäla sig innan körlektioner eller utbildningar kan bokas. Alla körlektioner är dubbellektioner (80 minuter).
- För minderåriga krävs målsmans skriftliga medgivande för att ingå avtal.
- Alla köp ska betalas innan tjänsten utförs. Vi erbjuder betalningslösningar via Klarna.
- Paket, körlektioner och andra utbildningar är giltiga i 12 månader från inköpsdatum och återbetalas inte efter köp, utom i de fall där lagstadgad ångerrätt gäller (se punkt 7).
- Körlektioner och utbildningar (handledarkurs, riskutbildningar) måste avbokas senast 24 timmar innan start. Om detta inte sker, debiteras fullt pris.
- Avbokningar kan göras via telefon, e-post, SMS eller personligen på trafikskolan (ej via röstbrevlåda).
- Vid sjukdom kan sen avbokning ske mot uppvisande av giltigt läkarintyg.
- Trafikskolan förbehåller sig rätten att omboka lektioner eller utbildningar vid akuta situationer, och eleverna meddelas i god tid.
- Elever är ansvariga för att hålla sig uppdaterade om sina bokade tider och att komma i tid. Körlektioner startar och avslutas vid trafikskolans lokaler.
- Eleven ska anlända 5 minuter innan lektionen börjar.
- För bokning av teoriprov eller uppkörning via trafikskolan krävs att eleven genomgår en utbildningskontroll. Eleven måste kunna köra självständigt i minst 40 minuter.
- För att boka Riskutbildning 2 krävs att eleven har tillräckliga körkunskaper, vilket säkerställs genom en utbildningskontroll.
- Vid köp av tjänster online, per telefon eller via e-post har kunden rätt till 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, förutsatt att tjänsten inte har påbörjats.
- För att utöva ångerrätten måste kunden meddela trafikskolan skriftligen inom ångerfristen. Återbetalning sker inom 14 dagar från mottaget meddelande, förutsatt att tjänsten inte har utförts.
- Eventuella klagomål på tjänster ska framföras skriftligen till trafikskolan så snart som möjligt, dock senast inom två månader efter att problemet uppstått.
- STR-koden är giltig i 6 månader från inköpsdatum.
- Vid bokning via telefon ska bokningen bekräftas via SMS och/eller e-post (ej via röstbrevlåda).